Don't lose yourself,

Ibland känner jag att jag inte orkar lyssna på andras problem och bekymmer. Men de gör inte mig till någon självisk  människa. Jag tror att en del folk ser mig som någon elak hemsk människa som bara tänker på mig själv å aldrig bryr mig om någon annan och att jag bara tänker negativt och aldrig tacksam över nånting. Visst, till en viss del stämmer väl det men de är under sånna dagar på året som man känner sig som en påsebajs och de är inte många gånger om året. Å sånna dagar har de flesta människorna. Ni vet dom dagarna man inte ens orkar stå på bena. 
 
Jag är den jag är. De finns alltid någon som accepterar mig för den jag är, försöker jag tänka. Visst, jag har en sjuk jäkla attityd ibland men de finns orsaker till varför jag har det. Men jag har även mina ljusa stunder ibland. Jag vet dock själv att jag är annorlunda när jag tex jobbar,hemma, skolan, är själv eller med vänner. Men de flesta är nog så. Och det är inga stora förändringar utan man ändrar på hur man uppför sig, på vilket sätt man pratar med folk på osv. 
 
Jag har en tendens att störa mig på folk, de är fan ett handdikapp. Jag blir förbannad på hur folk tänker,säger och va de gör osv. Men jag försöker lära mig att tygla mig själv och bara ignorea när sådana tillfällen sker. Jag har även kommit underfun med att jag kommer bättre överrens med killar än tjejer. Tjejer är speciella. mycket speciella! Killar är också jävligt speciella men jag trivs bättre i deras sällskap! Så de gör alltså att jag har fler killkompisar än tjejkompisar. Och jag föredrar killkompisar!!
 
Men bara för att jag känner att jag kan säga exakt vad jag tycker och tänker de gör väl ändå inte mig till någon jäkla bitch? Jag har ju dock lärt mig på senare tid att vissa saker borde jag hålla för mig själv men jag tycker ändå att någon här i världen ska kunna göra det. De ska ju finnas några sånna också , inte sant? Jag råkar vara en utav dom. 
 
Vi människor är olika, vi tänker olika, vissa kan se saker o ting från olika synvinklar somliga kan inte, vissa kan förstå sig på andra människor bättre än andra, vi födds till dom vi är och var och en borde va nöjd över sig själv. Och försök för gud skull inte att vara någon annan, de blir såå fel! Du är faktiskt bra som den du är. 
 
Jag är nöjd för den jag är. Jag vet på sätt o vis hur jag fungerar. Jag vet att jag har positiva och negativa sidor. Jag gör fel lika mycket som andra gör fel. Alla gör misstag likaså jag. 
 
Jag tycker även man ska sluta att säga att ingen är perfekt. VI ÄR ALLA PERFEKTA. 
Varje sekund har vi chansen att förändra nånting. Varje dag är en ny dag. Igår var igår, idag är idag, imorgon är imorgon. Lev i nuet och var glad för den du är. 

xoxo
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0